Apache -> Apache2.2, UTF-8 i polskie znaki...

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 2 Sty 2006, 08:52:42 CET

On Mon, 2 Jan 2006, Jacek Osiecki wrote:

> Witam,
>
> Przy przeniesieniu pewnej strony, która zawiera polskie teksty w kodowaniu
> UTF-8 z serwera z apache-1.3.33 (Ra) na apache-2.2.0-7 (Ac) nagle poszły
> w diabły polskie literki... W "AKTUALNOŚCI" Ś zmieniło się na jakieś L z
> apostrofem, tak samo w kilku innych miejscach...

[...]

> Później teksty są rozbieżne: w tym właściwym jest "AKTUALNOŚCI", w tym
> nowym - złym jest "AKTUALNOŚCI". Wygląda to tak, jakby apache
> podwójnie kodował teksty...

No i wszystko jasne :) Jednak ten tekst był w bazie...
Stronę robił kolega, wrzucał z "SET NAMES UTF-8". Ja zaś przenosząc stronę
na nowy serwer mysqldumpem nie zwróciłem na to uwagi i przerzuciłem przy
standardowym "set names latin2"... Stąd "podwójne" kodowanie.

Sorry za zamieszanie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004