Madwifi - jak zainstalować i zrobić AP?

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 2 Sty 2006, 18:16:56 CET

Stanisław Kamiński napisał(a):
> Ściągnąłem - jest lepiej, ale nadal:
[...]
> /usr/bin/ld: cannot find -lncurses
[...]
> Jak rozumiem, ncurses też mam spoldkować :-)
Tak. Najlepiej ncurses-devel, to wtedy ncurses Ci dociagnie zaleznosciami.
Przede wszystkim _najpierw_ czytasz plik README, INSTALL itp. Jest tam
zazwyczaj napisane jakich rzeczy wymaga dany program do kompilacji.
Nastepnie instalujesz wymagane pakiety devel i dopiero wtedy bawisz sie
w kompilacje.

> (a tak w ogóle, co robi "make menuconfig"?)
Pewnie siakies menu do konfiguracji kompilacji.

> Ale próbowałem dalej:
>
> [root w stasheck_serv linux]# make
>    CHK     include/linux/version.h
> /bin/sh: cmp: not found
>
> skąd wziąć cmp?
poldek> search -f *bin/cmp*
Searching packages..........................................done.
3 package(s) found:
cups-1.1.23-4
diffutils-2.8.7-4
ltsp_core-3.0.9-3

Stawiam na diffutils.

> make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.6.11.10'
> make[3]: *** No rule to make target `silentoldconfig'.  Stop.
Albo blad w Makefile, albo nieukonczona konfiguracja "z powodu
uprzednich bledow" :)

> Tak, jestem noobem - właśnie dlatego proszę Was o pomoc.
noobem?
Mysle, ze najpierw powinienes nabrac nieco doswiadczenia w kompilacji
programow (znajomosc C i C++ tez jest czesto przydatna, szczegolnie jak
trzeba cos poprawic).

Pozdrawiam
Beorn