Sieczka w X'ach przy starcie systemu

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Sob, 14 Sty 2006, 10:49:00 CET

Updejtowałem wczoraj system do ac łącznie z jajem i mam pare problemów a
najważniejszy to sieczka w X'ach po starcie systemu.

System pięknie startuje aż do momentu kiedy ma wystartować kdm. Owszem kdm się
odpala ale na ekranie jest po prostu sieczka... obraz nie do odczytania.
Pomaga przejście na konsole tekstową i restart kdm. Wtedy już wszystko jest
ok. Logi nie specjalnie coś pokazują a przynajmniej nic nie przykuło mojej
uwagi.

X11-6.9.0-2
X11-driver-radeon-6.9.0-2

Czy ktoś ma podobnie? Co można na to poradzić?

Dodatkowo irytuje mnie przełączanie konsol tekstowych w tryb svga.... Podczas
bootowania konsola jest cały czas w trybie tekstowym a na samym końcu
przełącza się w svga. Nawet mogłoby być jak dal mnie takie rozwiązanie ale
problem w tym, że obraz jest przesunięty tak, że ucina mi litery. Ok
oczywiście można to przestawić na monitorze ale jest to ta sama rozdzielczość
co ta w X'axh i dopasowanie obrazu na konsoli psuje mi dopasowanie w X'axh:(
Po drugie po przełączeniu w tryb svga padają mi polskie litery.

Gdzie można znaleźć ustawienia dotyczące tego? Bo również nie mogę znaleźć:/

--
Pozdrawiam, Kamil.