Dell Latidiude D610

Bartosz Belter bart w man.poznan.pl
Wto, 17 Sty 2006, 16:59:23 CET

Dnia wtorek, 17 stycznia 2006 14:17, Ryszard Mielcarek napisał:

> Mam postawionego na D810.
> Generalnie potrzebujesz - kernel z obsluga SerialATA.
> Czyli - najlepiej skompilowac sobie gdzies  na boku jakies jajo 2.6,
> sprobowac odpalic instalacje systemu. Po zakonczonej instalacji
> chrootnac sie tam i w jakis sposob (cd/pendrive) przegrac tam kernela
> + wymagane pakiety (troche tego bylo.. glibc i te sprawy).
> Zainstalowac ten kernel i voila.
>

> Obslugi SATA szukaj w SCSI->low level drivers czy jakos tak.

Dziekuje bardzo za wszystkie komentarze. Niestety sprawa jest na dzis
nierozwiazana. Stan aktualny:

Startujac z Live'a bazujacego na Debianie (Overclockix), po chroot kompilacja
jadra z wlaczana obsluga SATA (dzieki za wskazwke, szukalem driverow w zlym
miejscu!).
Potem, zgodnie z sugestia Michala A., dodalem odpowiedni wpis
w /etc/modprobe.conf (tez mam prawdopodobnie ata_piix, tak wyglada to na
debianie Live, z ktorego startuje).
Pozniej geninitrd i reboot (uzywam gruba, wiec w przeciwienstwie do lilo chyba
nie musialem wykonywac zadnych setup (hd0) - mam racje?).

Niestety - system probuje wystartowac, ale ostatecznie otrzymuje ponownie
komunikat:

Kernel panic - not syncingL VFS: Unable to mount root fs on unknown-block
(8,2).

(Cyferki sie zmienily, bo w miedzyczasie wykonalem sortowanie partycji. Teraz
sa w poprawnej kolejnosci. Oczywiscie wszelkie wpisy w /etc/fstab,
oraz /boot/grub/menu.lst zostaly poprawione. Grub zostal przekonfigurowany
(setup h(d0) ).

Pozdrawiam i licze na ewentualne dalsze wskazowki... (gdzies jest maly haczyk,
ale gdzie???)

Bartek