Dell Latidiude D610

Piotr Zawadzki pzawadzki w polsl.pl
Wto, 17 Sty 2006, 19:51:36 CET

Dnia wtorek, 17 stycznia 2006 16:59, Bartosz Belter napisał:
> Dnia wtorek, 17 stycznia 2006 14:17, Ryszard Mielcarek napisa³:

> Dziekuje bardzo za wszystkie komentarze. Niestety sprawa jest na dzis
> nierozwiazana. Stan aktualny:
>
> Startujac z Live'a bazujacego na Debianie (Overclockix), po chroot
> kompilacja jadra z wlaczana obsluga SATA (dzieki za wskazwke, szukalem
> driverow w zlym miejscu!).
> Potem, zgodnie z sugestia Michala A., dodalem odpowiedni wpis
> w /etc/modprobe.conf (tez mam prawdopodobnie ata_piix, tak wyglada to na
> debianie Live, z ktorego startuje).
w modprobe nie wystarczy. modul musi byc zaladowany przed zamontowaniem
systemu plikow /
> Pozniej geninitrd i reboot (uzywam gruba, wiec w przeciwienstwie do lilo
> chyba nie musialem wykonywac zadnych setup (hd0) - mam racje?).
>
> Niestety - system probuje wystartowac, ale ostatecznie otrzymuje ponownie
> komunikat:
>
> Kernel panic - not syncingL VFS: Unable to mount root fs on unknown-block
> (8,2).
Cos mi sie zdaje, ze geninitrd nie dolozyl tych modulow co trzeba do initrd.
Ja tez chodze ata_piix i w initrd mam ladowane nastepujace moduly
-- linuxrc --
..
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/scsi/scsi_mod.ko # dla sata
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/scsi/sd_mod.ko # dla sata
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/fs/exportfs/exportfs.ko
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/fs/xfs/xfs.ko
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/ide/ide-core.ko # dla ide
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/ide/pci/piix.ko # dla ide
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/scsi/libata.ko # dla sata
insmod /lib/modules/2.6.11.10-6/kernel/drivers/scsi/ata_piix.ko # dla sata
..
--
Co jest ladowane w initrd mozna sprawdzic tak
cp /boot/initrd.gz /tmp

Dodanie określonych modulow do obrazu initrd mozna wymusic
opcja --with programu geninitrd
--
Piotr Zawadzki, Silesian Technical University
PGP: http://www.keyserver.net/