AC na vmware

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Czw, 19 Sty 2006, 10:05:19 CET

On Thu, Jan 19, 2006 at 09:48:39AM +0100, marcin steć wrote:
> Dzięki. Wygląda na to, że w VMWare 5.5 teraz emuluje się coś co działa z
> Fusion MPT. A teraz krok dalej. Zainstalował się, ale po restarcie
> panikuje że nie może zamontować root. Skąd wziąć czarodziejski numerek
> root=<ten właściwy numerek oznaczający dysk?>

panikuje, bo albo masz _zły_ kernel, albo masz _złe_ initrd,
jesli uzywasz pakietów z pld (kernel-*)

1. zastartuj z rescue
2. ładuj obsługe scsi via pcidev scsi, modprobe moduł, sd_mod
3. fdisk -l /dev/sda (zapewne)
4. w fstab podać sdaX, w lilo.conf/grub tez odpowiednie,
z tego co pamietam, a uzywałem vmware trochę, to poprostu
daje ci to dysk w takiej formie jakbyś używał normalnego peceta

wracając do problemu, po starcie z rescuecd, zamontuj sobie partycje
gdzie masz / do jakiegoś tam katalogu i sprawdz co masz w /boot/initrd
podejrzewam że przy generowaniu initrd nie _wzięło_ automagicznie
odpowiednich modułów ponieważ możesz nie mieć wpisu w /e/modprobe.conf
w stylu alias scsi_hostadapter MODUŁ

pozdr,
m.a.
--
Moskiewskie zakłady spirytusowe "Duch Lenina" rozpoczęły produkcję
wódki w butelkach z lewym gwintem. Ten podły chwyt poniżej pasa