AC na vmware

marcin steć marcinek w nea.pl
Czw, 19 Sty 2006, 10:53:25 CET

Michal Abramowicz wrote:

>panikuje, bo albo masz _zły_ kernel, albo masz _złe_ initrd,
>jesli uzywasz pakietów z pld (kernel-*)

Używam z kernel-* faktycznie.
Przy starcie wygląda na to, że w initrd są drivery do mpt. (tak samo je
sobie rozpoznał rescue, więc nie mam powodo nie wierzyć w to).

>1. zastartuj z rescue
>2. ładuj obsługe scsi via pcidev scsi, modprobe moduł, sd_mod
>3. fdisk -l /dev/sda (zapewne)

tak jest. /dev/sda1 na boot, sda2 swap, sda3 root.

>4. w fstab podać sdaX, w lilo.conf/grub tez odpowiednie,

W obu są poprawne.

>z tego co pamietam, a uzywałem vmware trochę, to poprostu
>daje ci to dysk w takiej formie jakbyś używał normalnego peceta
>
>wracając do problemu, po starcie z rescuecd, zamontuj sobie partycje
>gdzie masz / do jakiegoś tam katalogu i sprawdz co masz w /boot/initrd

nie rozgrzebywałem, ale z tego co na poanicznym ekranie widzę scsi
ładuje się poprawnie.

>podejrzewam że przy generowaniu initrd nie _wzięło_ automagicznie
>odpowiednich modułów ponieważ możesz nie mieć wpisu w /e/modprobe.conf

mam.

>w stylu alias scsi_hostadapter MODUŁ

ostatnie słowo kernela jest w tym stylu:
unknown block device 803...