logowanie maców hot spot

Marcin Meller marcin.meller w gmail.com
Sob, 3 Cze 2006, 10:17:47 CEST

Witam,
Planuje uruchomić hot spota ("full dostęp" i za friko dla wszystkich).
Potrzebuję jednak ograniczyć każdemu limit do 5ciu połączeń
jednocześnie oraz zalogować jaki mac dostał adres z dhcp oraz o której
godzinie.
Dodatkowo chciałbym wyświetlać klientom reklamę, przez co uruchomiłem
lighttpd na porcie 3000 i taką oto komendę do iptables

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 178.8.1.25 --dport 80 -j DNAT
--to-destination 178.8.1.1:3000 -m limit --limit 10/day

niestety jest tutaj pewien bug - pojawia się to 10 razy pod rząd, a
nie losowo. Poza tym mam pytanie, jak sprawić by nie wklepywać każdego
adresy a by zrobić to dla całej podsieci 178.8.1.25/24 ?

Aha... czy da się ustawić różne "pule" dhcp dla różnych interfejsów sieciowych?

Sorki za moze banalne pytania, ale jestem newbie

Dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Marcin

P.S. Wysyłam to już po raz drugi, gdyż pierwsza przesyłka jakby "zaginęła"