Problem podczas instalacji PLD

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 6 Cze 2006, 21:37:51 CEST

MiB wrote:
> Witam!
>
> Postanowiłem przeinstalować PLD.
>
> Zgodnie z instrukcją doszedłem do momentu, w którym mam się
> chrootować, żeby odpalić lilo.

> I tutaj pojawia się błąd. Dokładnej treści nie pamiętam, ale mniej
> więcej chodzi o to, że nie może zamontować boot na logicznej partycji
> (na końcu mam adres partycji).

uzyj parametru -b przy wywolaniu lilo

czyli: lilo -v -b /dev/hdb

dodatkowo mozesz ustawic partycje z katalogiem /boot jako ACTIVE (nie
wiem czy wymagane, ale ja zawsze ustawiam)

> Samo chroot`owanie się do środowiska wiele nie daje, bo nie jest ono
> zdatne do użytku (brak sieci, nie mogę nic edytować, bo po włączeniu
> vim`a bodaj tty stopuje proces)..

brak sieci?

interfejsy powinienes miec podniesione, moze brak ci DNS'ow w
/etc/resolv.conf

podmountuj jeszcze /proc do "nowego pld" przed zrobieniem chroot'a i
odpaleniem lilo.

a jesli masz wszystko dobrze zainstalwane, chrootowac powinienes sie bez
problemu do tego nowego systemu.

PS. Tej instrukcji, wg ktorej dzialsz, tez nie powinienes traktowac jak
instrukcji "krok po kroku"...  czasem trzeba pomyslesc, dodac cos
wlasnego, cos zmienic... i wszystko bedzie grac i buczec.

Niestety podales za malo informacji jak dla mnie, zeby precyzyjniej
wskazac Ci zrodlo problemu.

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ weed(at)punkt(dot)pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-