kmail - szyfrowanie wiadomosci

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Śro, 7 Cze 2006, 19:15:23 CEST

Witam.

Z problemem jakoś sobie poradziłem ale chcę się dowiedzieć dlaczego tak jest,
czy tak ma być, czy może być inaczej? No i pozostaje jeszcze kwestia, że może
przyda się to innym którzy wyrywali sobie włosy dlaczego im nie działa jak
trzeba odszyfrowanie mejli w kmail'u.

Dawno, dawno temu zapragnąłem sobie szyfrować wiadomości w kmail'u przy pomocy
kluczy pgp. Niestety co zaszyfrowałem to odszyfrować już nie mogłem. Po wielu
dniach, tygodniach a może i nawet miesiącach doszedłem do tego, że jeśli
w "Ustawienia->Konfiguracja:
KMail->Tożsamości->Zmień->Kryptografia->Preferowany format szyfrowania
wiadomości" jest "jakikolwiek" (a jest tak domyślnie po instlacji/dodaniu
konta) to kmail przy wysyłaniu wiadomości używa do szyfrowani metody "Open
PGP/MIME" i jak nią zaszyfruje to już nie odszyfruje:/ Zmieniłem więc tą
domyślną opcje na "OpenPGP w treści (nie zalecane)" i poszło. Mogłem
odszyfrować wiadomości. Niestety to nie rozwiązywało moich problemów bowiem
jak ktoś mi przysłał metodą "OpenPGP/MIME" to nie mogłem odszyfrować:/ Poza
tym tą metodą da się szyfrować załączniki a "OpenPGP w treści" nie :(

Po kolejnych dniach, tygodniach a może i miesiącach doszedłem do tego, że po
zainstalowaniu i skonfigurowaniu gnupg-agent oraz pinentry-qt nie tylko
zsykuje zapamiętywanie hasał do klucza na określony czas ale i o dziwo
zaczęło mi odszyfrowywać wiadomości "OpenPGP/MIME"!! Jakaż wielka była moja
radość i zdumienie!;) No i tu właśnie kieruję pytania. Dlaczego dopiero po
zainstalowaniu agenta kmail odszyfrowuje mi wiadomości a wcześniej, zaraz po
defaultowej instalacji nie? itp. itd.

Jeszcze jedna sprawa. Powodem który zachęcił mnie do napisania mejla było iż
po upgrade ostatnim kmail przestał mi odszyfrowywać mejle PGP/MIME. Okazało
się, że paczka gnupg-agent została rozbita na 3 albo 4 i skrypt inicjujący
agenta dla x'ow wrzucono do gnupg-agent-xinitrc. To dla tych co też używają
kmail'a i zastanawiają się czemu im przestał działać.

--
Pozdrawiam, Kamil