kmail - szyfrowanie wiadomosci

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Czw, 8 Cze 2006, 06:35:26 CEST

Dnia środa, 7 czerwca 2006 22:41, napisałeś:
> Witam. Chciałem się zapytać, czy mógłbyś mi napisać trochę więcej
> szczegółów na temat konfiguracji tego całego bajzlu zwanego gnupg-agent. Mo
> niestety nie udało się z tym dojść do ładu - nadaj działa mi jedynie
> szyfrowanie maili w trybie "OpenPGP w treści". Mam zainstalowane (niby)
> wszystko co opisałeś w swoim liście, ale... nic z tego :-( Zapewne coś mam
> do kitu z konfiguracją, tylko nie mam bladego pojęcia co :-/ Może mnie
> naprowadzisz, bo nawet nie wiem gdzie szukać źródła problemu.
>
> Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Nie myślałem o tym liście jako o howto a faktycznie jak już wspomniałem o
instalacji gnupg-agent to trzeba jeszcze wspomnieć o paru trudnościach po
drodze.
Pomijam co trzeba zainstalować aby działało szyfrowanie mejli w kmail'u bo
nawet nie pamiętam czy kmail standardowo sobie ciągnie te podstawowe pakiety
do szyfrowania (a chyba tak jest) czy trzeba było je doinstalować ale w
każdym bądź razie nie sprawia to żadnych problemów bo jak się nawet nie wie
co to wystarczy zainstalować wszystko:D

Instalacja gnupg-agent:
1. > poldek -u gnupg-agent, gnupg-agent-xinitrc, pinentry-qt
2. > /etc/rc.d/init.d/kdm restart
3. Odpalamy kmail'a i chyba powinno działać a jak nie to czytaj punkt 4
4. W katalogu ~/.gnupg winny się znaleść następujące pliki o następującej
treści:

> cat gpg-agent.conf
#To pierwsze to czas utrzymywania hasła... ja dałem 2h
default-cache-ttl 7200
pinentry-program /usr/bin/pinentry-qt
no-grab

#To poniżej nie pamiętam czy potrzebne
debug-level basic
log-file /home/users/kamil/.gnupg/log-socket

> cat gpg.conf
use-agent
#XXXX - to nasz numer klucza
default-key  XXXXXXX

#Nie wiem czy potrzebne
keyserver  hkp://wwwkeys.eu.pgp.net

Jeśli czegoś brakowało to poprawiamy. Jest tam jeszcze mnóstwo innych plików
ale je zostawiamy w spokoju.
5. > /etc/rc.d/init.d/kdm restart
--
Pozdrawiam, Kamil