gnome 2.14 + xgl problemy

kermit1715 w wp.pl kermit1715 w wp.pl
Nie, 11 Cze 2006, 12:19:49 CEST

jestem nowym uzytkowniekiem gnoma, dotychczas uzywalem fluxboxa wiec nie bijcie jakby cos bylo oczywiste :)

Problem wyglada nastepujaco:
Zainstalowalem sobie gnoma 2.14 i xgl + compiz, jak uruchamiam gnoma z compizem to gorny pasek menu (Aplikacje, Miejsca ,Środowisko) odstaje od gornej krawedzi ekranu o co najmniej grubosc tego paska i za rzadne skarby nie mozna go przesunac wyzej, jesli uruchamiam gnoma bez compiza to wszystko jest ok. Wie ktos moze jak to naprawic ?

I drugi problem pewnie z typu banalnych:) zainstalowalem sobie pare appletow do gnoma (np battstat, stickynotes) i nie mam pojecia jak to uruchomic :) ani w menu ani nigdzie indziej nei moge tego znalezc. Jak sie te applety uruchamia ?

dzieki pozdrawiam
Michal