ALSA, OSS, dev, udev, devfs itp....

Adam Skowroński tytus w oldfield.org.pl
Wto, 13 Cze 2006, 18:12:15 CEST

06/13/2006 08:03 AM, Fryderyk Dziarmagowski wrotek:

> "miałem popsute PLD", niezły początek ;)
A niby dlaczego popsute?

> a po co hal i hotplug? wiesz w ogóle co instalujesz?

no hotplug do podłączania pendrive'a a hal, hm... żeby mieć
implementację abstrakcyjnej warstwy dostępu do sprzętu ;-)

> kernel 2.6.14 to zabytek. podobnie jak OSS.

Ale 2.6.14 jest w Ac. Podobnie jak OSS. Poza tym oss jest jednak jeszcze
używany.

>                      ^^^^
> wyczuwam żart. zwłaszcza, że od paru dni na tej liście podstawowy temat
> to alsa+udev

To nie jest żart. W 2004 faktycznie proponowano instalację devfs.
Natomiast obecna dyskusja prawdę mówiąc nie wydawała mi się związana z
moimi problemami.

> oczywiście, że intel8x0 na nForce działa. i nie trzeba żadnych
> specjalnych zabiegów, poza tymi które podaje www.alsa-project.org.
> *NIE* potrzebne do tego jest alsa-udev (niektórzy twierdzą, że w Th się
> przydaje).

> http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php?company=Nvidia&card=.&chip=nForce&module=intel8x0
czytałem
> +
> $EDITOR /etc/modprobe.conf (cut&paste z powyższego linka)
robiłem to
> +
> poldek -i alsa-utils-init
mam

> żadne inne czynności nie są wymagane, niezależnie czy mamy czy nie mamy
> udev.
Wychodzi więc na to, że kernel jest zły. Chociaż mi się w to wierzyć nie
chce.

> jeszcze jedno. alsaconf jest do dupy. nie skąd się wzięło wogóle, że w
> PLD jest tak często używany i jest źródłem wszystkich kłopotów z
> dźwiękiem. Może mnie ktoś przy okazji wyjaśni skąd taka popularność
> tego badziewia?
OK. Nie będę tego używał. Nie używałbym, gdyby cokolwiek innego mi
działało.

--
Adam Skowroński                  * Nie żebym coś sugerował, ale jeżeli w
tytus w oldfield.org.pl            * nazwisku Beckham zmienimy drugą literę