groupadd

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Czw, 22 Cze 2006, 15:21:28 CEST

On Thu, 22 Jun 2006, Rafał Błażejowski wrote:
> robię przenosiny kont z RedHata na pldowy serwer, no i problem, na pld
> nie można zrobić group które zawierają w nazwie wielkie litery, kropki.

Nie wiem jak pwutils, ale przy shadow faktycznie nie można.

> Można to jakoś ominąć czy w pokorze dostosować się do standardu PLD?

Trzy wyjścia masz:
1.) Dostosować się. :)
2.) Robić 'ręcznie', znaczy zakładasz np. tak: useradd -m jakis_user
     i potem zmieniasz edytorem wpisy w /etc/passwd i /etc/shadow.
     Nieładnie, ale działa.
3.) Zapatchować źródła shadow, tylko w jednym pliku sprawdza
     dopusczalny zestaw znaków.
--
pzdr
Stacho Pal