2.6.x.x & stare dyski

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 22 Cze 2006, 22:29:59 CEST

Mam taki kłopot. Mam w szrocie następujące dyski:
Probing IDE interface ide0...
hda: WDC AC2340H, ATA DISK drive
hdb: Conner Peripherals 240MB - CP30254, ATA DISK drive
Probing IDE interface ide1...
hdc: WDC AC2250F, ATA DISK drive
hdd: Conner Peripherals 240MB - CP30254, ATA DISK drive
Bardzo długo męczyłem sie z postawieniem na tym PLD i to nie z powodu
pojemności. Problem jest taki, że od któregoś jajka 2.6 te dyski nie
chcą chodzić. To znaczy jak dowolny z nich podpinam do kompa z PLD-Ac to
dysk jest rozpoznawany w biosie ale po starcie systemu nie da się na nim
nic zapisać ani odczytać. Wygląda to trochę tak jak by nowe jajka
wieszały dysk przy inicjacji. pomogło dopiero skompilowanie jajca bez
"Generic PCI bus-master DMA support". Nie bardzo chce ni się kompilować
jajca do mojego szrota ręcznie. Dlatego mam pytanie: czy jest jakiś
parametr do jadra który spowoduje, że te starocie zaczną działać z
prekompilowanymi jądrami PLD? Jest to o tyle istotne, że na dwóch z tych
dysków planuje postawić geteway do neo-zdrady.

--