2.6.x.x & stare dyski

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Sob, 24 Cze 2006, 00:34:53 CEST

On Fri, Jun 23, 2006 at 02:31:24PM +0200, Łukasz Maśko wrote:

> Grześ, w którym momencie nastę??uje zwis? Czy kernel i initrd się ładują
> poprawnie i zwis jest dopiero przy montowaniu rootfs-a czy wcześniej, przy
> wykrywaniu dysków? Bo jeśli to drugie, to można w łatwy sposób (no, może
> nie trywialny, bo ręczny) wrzucić do initrd hdparma i dopisać do skryptu
> startowego z initrd, coby wyłączył DMA dla tych dysków. Na szybko to mam
> taki właśnie pomysł.
eetam zaraz hdparma.
echo "using_dma:0" > /proc/ide/ide0/hda/settings
w initrd powinno wystarczyć.

tym niemniej - trza by to zrobić ręcznie i sprawdzić czy działa.. a
jeżeli tak to poprawić geninitrd by miał taką możliwość "by default" ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI