2.6.x.x & stare dyski

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Sob, 24 Cze 2006, 08:48:36 CEST

Łukasz Maśko wrote:
> Dnia sobota, 24 czerwca 2006 00:34, Andrzej 'The Undefined' Dopierała
> napisał:
> [...]
>
> Grześ, ty przetestuj (masz takie dyski, co jest z nimi problem, ja nie mam),
> a jak zadziała, to ja przerobię geninitrd :-)

No więc w tej chwili jest tak: Płyta główna którą posiadam (w moim
szrocie) jest na intelu. Co za tym geninitrd defaultowo ładuje piix.
Niestety na piix nie działa żaden z przetesowanych przeze mnie patentów.
Od razu mówię, że powyższego nie próbowałem ale coś mi mówi, że to nie
wiele pomoże. Objawy są takie: initrd ładuje ide-core i piix. Do tej
pory wszystko wydaje się cacy. Potem ładuje ide-disk i tu następuje masa
błędów ponieważ nie może odczytać PTBL z dysków. O ile się nie mylę to
przed ide-disk plik /proc/ide/ide0/hda/settings nie istnieje. Po jest
już za późno na poprawki bo i tak jajo już nie przeczyta PTBL. Jeśli
jednak uważacie, że warto spróbować to sprawdzę.
Dodanie ide=nodma przy ładowaniu jajca też nic nie dało. Pomogło dopiero
przejście na z piix na ide-generic. Na tym module chodzi cacy. I tu
pojawiają się dwa pytanka:

1. Jak zmusić geninitrd, żeby używał ide-generic zamiast piix. Ja
przerobiłem initrd ręcznie.

2. Co jeśli mamy w systemie różne dyski? To znaczy na jednym kanale
(tego samego kontrolera) takie które chodzą ok. z dma a na drugim
starocie? To pytanie jest czysto teoretyczne. Mój szrot będzie chodził
tylko na starociach.

--