LVM? - czy cos innego?

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Pon, 1 Maj 2006, 00:12:53 CEST

Dnia 01-05-2006, pon o godzinie 00:12 +0200, pbern w pbern.biz napisał(a):
> [...]
> polaczenia dyskow w logiczna calosc natrafilem na LVM. gdyby ktos mogl
> mnie sprostowac, czy dobrze mysle.
> W systemie mam 4 dyski po 300gb.
>
> partycja '/' jest na raid1, ale juz reszta danych nie musi byc powielana.
> Zalezy mi natomiast aby czesc byla dostepna jako jeden wolument (okolo
> 600gb), jednak nie chce raid0 gdyz wtedy w przypadku awari jednego z
> dyskow strace wszystkie dane (tzn z obu partycji w raidzie).
>
> Czy jak zaloze partycje LVM i stworze wolumen LVM to w przyadku awari
> jednego z dyskow trace wszystkie dane na wolumenie czy tylko ta czesc,

Było to już omawiane poszukaj na listach , ale jeszcze raz przypomne
LVM jako sam nie jest polecany jesli zalezy ci na danych
dobra praktyką jest zrobić RAID1-5 i dopiero na tym stawiac LVM

dane bez raida z LVM w przypadku awarii dysku są stracone

> Ew. w jaki inny sposob polaczyc 2 dyski w logiczna calosc tak aby po
> awarii jednego dysku ostala sie ta czesc danych ktora byla na drugim
> (sprawnym) dysku.

RAID0 bez stripingu -linear

--
Michał Panasiewicz - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl