zarządzanie sprzętem/softem

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Wto, 2 Maj 2006, 01:56:54 CEST

Kiedyś już sie tu pytałem o narzędzia do zarządzania sprzętem/oprogramowaniem
w firmie. Odpowiedzi wskazywały m. in. na glpi oraz i-doit. Ale jak
zobaczyłem jak to jest napisane to zwątpiłem. Jeżeli chodzi o układ tabel w
bazie to to jest jeden wielki chaos (żeby nie powiedzieć dosadniej). Robienie
dla każdego typu urządzenia kilku nowych tabel moim zdaniem kompletnie mija
się z celem i jest mało elastyczne. Dlatego teraz zadam trochę inne pytanie:
znacie może jakieś narzędzie do zarządzania informacjami o obiektach? Chodzi
mi głównie o to żeby dało się zdefiniować klasy obiektów (np. karta sieciowa,
komputer, etc.), relacje pomiędzy obiektami ("znajduje się w", "jest
połączony z", etc.), dla każdej klasy dało się definiować atrybuty
("prędkość", "pojemność", "producent", "nr seryjny"). A gdyby się jeszcze
dało hierarchię takich klas tworzyć to byłoby już super ("komputer"->"stacja
robocza", "serwer"). Najlepszy byłby interfejs webowy ale inne też chętnie
zobaczę. Zna ktoś może takie narzędzie?
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny