Regułki dla udev ( było: udev a kolejność ładowania modułów )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 4 Maj 2006, 13:56:59 CEST

Próbuję zrobić jak doradzono, czyli utworzyłem sobie
pliczek /etc/udev/rules/d/net-devices.rules o takiej zawartości (adresy
oczywiście właściwe dla kart):

KERNEL="eth0", SYSFS{address}="01:23:45:67:89:AB", NAME="sis900"
KERNEL="eth1", SYSFS{address}="BA:98:76:54:32:01", NAME="ipw2200"

I niby fajnie, eth0 już na stałe zafixowane, tylko teraz mam problem z eth1.
Otóż przy takim wpisie jak wyżej przy próbie zrobienia ifup eth1 dostaję
informację, że opóźniono podniesienie interfejsu. Moduł jest załadowany.
Ale nie mogę nic na interfejsie zrobić. Wszystko działa OK jeśli wyrzucę
drugą linijkę z powyższego pliku. Tylko chyba nie o to chodzi.

Kilka słów wyjaśnienia: Nie używam modułu ipw2200 z kernela tylko jego
wersji 1.1.2, który pochodzi z pakietu kernel-net-ipw2200. W pakiecie tym
moduł ten nazywa się ipw2200_current, jest zrobiony odpowiedni alias
(próbowałem w powyższym wpisać ipw2200_current, ale nic się nie zmieniło).
Do tego jeszcze w uzupełnieniu są moduły ieee80211*, też nie kernelowe, a z
pakietu kernel-net-ieee80211, również z odpowiednimi aliasami. Tylko, że to
wszystko razem nie chce poprawnie działać (znów odnoszę wrażenie, że udev
ma za nic aliasy z modprobe.d i modprobe.conf).
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V