PLD + usługi hostingowe

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Czw, 4 Maj 2006, 23:07:31 CEST

Dnia 04-05-2006, czw o godzinie 17:32 +0200, Piotr Siwicki napisał(a):

[...]
> Zastanawialem sie nad http://www.vhcs.net/ , ktory jest userfriendly, ale
> kwestia bezpieczenstwa jest dosc niedopracowana (konta w /etc/passwd,
> register_globals=ON)

VHCS trzyma konta w bazie MySQL

[...]
> Co innego w miare przyzwoicie da sie skonfigurowac pod PLD ?

Mam nieco doświadczenia z VHCS-em, tyle że nie stoi na dużej produkcji i
klienci nie mają dostępu do panelu. Uważam że jest to system nie do
końca przemyślany, toporny i ma słabą dokumentację.

Znośnie się spisuje na pojedynczej maszynie (wszystkie usługi razem).
Nie bardzo rozumiem jak autorzy przewidzieli jego skalowalność, ale bez
konkretnego zagłębienia się w dokumentację o żadnym panelu nic takiego
się nie dowiesz przed zainstalowaniem (to chyba jakaś wielka tajemnica
twórców paneli hostingowych).

VHCS jest wybitnie tworzony pod Debiana więc nie ma szans na
automatyczną instalacje nie ma (może to i lepiej :->), wszystko robisz
ręcznie a jest to droga przez mękę. Jest to również jego zaleta, gdyż da
się zainstalować na każdej dystrybucji w odróżnieniu np. od Pleska,
który wybitnie odmawia współpracy z PLD (testowałem instalator dla SuSe,
RedHata, Ferody i CentOS-a).

Z pewną nadzieją patrzę na VHCS3, ale przypuszczam że ma podobnie
pomylone założenia.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat w pld-linux.org