monitor LCD

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pią, 5 Maj 2006, 13:09:54 CEST

Dnia Thu, 04 May 2006 23:21:29 +0200
susza001 <susza001 w poczta.onet.pl> napisał(a):
> Po "n" latach dorobiłem się budżetu i mogę przejść ze wspaniałego
> wyjątkowego aczkolwiek 14 calowego daewoo CRT na jakiś LCD ( marzy
> mnie się taka 19-stka do 1500 PLN ) i dlatego też pytam się jakich
> monitorów wy używacie i czy ewentualnie możecie jakieś polecić gdyż na
> benchmarkach, testach i niezliczonych ilościach forum jest od
> zatrzęsienia opinii z czego też większość sie nawzajem wyklucza.
1. DELL 1503FP
	15", kiepskie odwzorowanie czerni, nadaje się raczej
	tylko do aplikacji w trybie graficznym z jasnym tłem. Natywna
	rozdziałka to 1024x768 i jakiekolwiek nagięcie tego ograniczenia
	kończy się mydłem na ekranie (kiepskie skalowanie).
2. DELL E151FP
	15", kiepskie odwzorowanie czerni, uwagi jak powyżej. Natywna
	rozdziałka: 1024x768.
3. DELL 1800FP
	17", całkiem niezłe odwzorowanie czerni, ale niestety jakość
	matrycy jest nierówna (na jednym egzemplarzu mam obraz ostry jak
	żyletka, a na drugim nieco rozmydlony). Natywna rozdziałka to
	1028x1024 i próba zwiększenia (przy najniższym odświerzaniu)
	powoduje wyłączenie się monitora. Dwa wejścia (DVI i
	DSUB). Jestem z niego zadowolony.
4. DELL 2000FP
	20", zadowalające (ale nie powalające) odwzorowanie czerni,
	ostry obraz w natywnej rozdzielczości i całkiem niezłe
	skalowanie. Cztery wejścia (DVI, DSUB, Kompozyt i SVideo),
	PIP (z Composite lub SVideo). Z tego jestem najbardziej
	zadowolony.

> p.s. tak wiem żaden LCD nie zastąpi CRT
To zależy do jakich zastosowań. Gry, filmy itp. czyli wszystko to,
gdzie głęboka czerń jest pożądana, wymaga raczej CRT. Na aplikacje
biurowe dobre są monitory LCD ze względu na dużą ostrość obrazu
(wyraźne litery). Do pracy na konsoli nadaje się jakikolwiek monitor.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn