Kiax Tlenofon - codec 1024

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Nie, 7 Maj 2006, 02:39:18 CEST

On Sun, May 07, 2006 at 12:05:09AM +0200, Przemysław Backiel wrote:
> Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał(a):
> . ja tlenofonu używam raczej sporadycznie. A że przy okazji się
> >
> a mozesz podac jakis tutorial z którego korzystałes jak stawiałes asteriska?
> tez bym się pobawił, ale nie mam wizji do zaczęcia :)
zainstalowałem asteriska z pld i:
w extensions.conf dopisałem na końcu:
exten => _0.,1,Dial(IAX2/mojlogin:hasz_hasla w centrala.tlenofon.pl/${EXTEN})
exten => _321,1,Dial(IAX2/mojlogin:hasz_hasla w centrala.tlenofon.pl/${EXTEN})

to pierwsze powoduje przekazywanie połączeń zaczynających się od zera do
tlenofonu, to drugie analogicznie dla połączenia 321 (echo w tlenofonie
- dla testów ;)

i w iax.conf:
w sekcji general:
register=mojlogin:hasz_hasla w centrala.tlenofon.pl

i dopisane:
[moj_login_w_kiax]
type=friend
secret=moje_haslo_dla_kiax
context=default
host=moj_ip_gdzie_mam_kiaxa

i w sumie.. powinno wystarczyć ;)
odpalasz asterisk -vvvvc
w kiaxie dodajesz sobie konto moj_login_w_kiax na serwerze gdzie masz
asteriska z hasłem moje_haslo_dla_kiax i.. dzwonisz ;)

jak zadziała to wisisz zrobienie howto o tym dla pld ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI