monitor LCD

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Nie, 7 Maj 2006, 19:02:22 CEST

On Sun, 7 May 2006, Artur Flinta wrote:

> Ten sam monitor robiony zarówno z wejściem RGB jak i RGB + DVI potrafi
> znacząco się różnić ceną. Dla mnie w 90% przypadków szkoda kasy na DVI,
> po prostu nie widać różnicy. Ale może się trafić pozostałe 10% gdzie

Raczej nie spotkałem się z sytuacją, gdzie identyczny monitor byłby dostępny
w wersjach z DVI i bez DVI. Natomiast bardzo często jest tak, że w wersji
bez DVI są robione gorsze, słabsze wersje monitorów - a DVI jako
"ekskluzywne" jest zarezerwowane dla tych z górnej półki.

Oczywiście jest to wredny marketing - złącze D-SUB jest bardziej
skomplikowane od DVI, bo zamiast po prostu przekazać sygnał musi sygnał
analogowy przetworzyć na cyfrowy... Tak naprawdę monitory tylko z wejściem
DVI powinny być tańsze od identycznego modelu z D-SUB - ale producenci chcą,
żeby ludzie chcący mieć lepszy obraz musieli kupować droższe wersje
monitorów...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004