MySQL i jego wydajnosc

Piotr 'drozdo' Drozdowski drozdo w gmail.com
Wto, 16 Maj 2006, 23:36:19 CEST

> Dokladnie o tym samym mialem pisac, wiec dodam tylko od siebie:
>
> http://pl.php.net/manual/pl/features.persistent-connections.php
> http://pl.php.net/mysql-pconnect
>
> i generalnie google query 'persistent connections'.

Witam.

Persistent connections raczej niewiele dadza. Proponuje wlaczyc
logowanie zapytan sql (na 5 min) i sprawdzic ich ilosc/s. Druga sprawa
- wlaczenie slowloga zeby wylapac jakies parowiaste zapytania bez
indeksow. I trzecie - sprawdz (w logu zapytan) jak duzo jest zapytan
lockujacych (insert/update/delete) na tabelach, na ktorych pracuja inne
selecty (przy innodb mozna juz lockowac tylko rowsy co znacznie
poprawia takie klimaty). Twoja maszyna jest w stanie wyciagnac okolo
kilku tysiecy zaptyan/s. Przykladowy sklep oscommerce (przy
defaultowej, zjebanej konfiguracji - 'geniusze' to pisza) jest w stanie
wygenerowac taka ilosc zapytan i zajechac maszyne ;-)

--
Piotr Drozdowski
drozdo(at)uszatek.int.pl