Soft RAID i rootfs

Marcin Król hawk w limanowa.net
Śro, 24 Maj 2006, 09:07:13 CEST

> znów ciach.
> 1. instaluj pld jak md0 się syncnie (rozmawiamy o raid1)

Nie zauwazylem, zeby to bylo wymagane, ale pomysl dobry :)

> 2. genintrd -v bla.gz 1.2.3.4 (co tam trzeba)

Konieczne, acz np instalacja z bootkietek sama generuje poprawny initrd :)

> 3. root moze być na /dev/md0, /boot odrazu powiem nie musisz wydzielać

Hm. Nie musi, o ile root to raid1. Jak inny to juz musi albo go lilo
powita komunikatem, ze potrafi zbootowac tylko z raid 1 :)

> 4. w lilo.conf (ja lilo uzywam), lepiej dać raid-extra-boot="mbr-only"
> a nie tak jak podali w hałtu, chociaż kwestja sporna

Dokladnie. Bez tego wpisu to powiedzmy na 33% maszyn gdzie mam soft raid
to sie mi nie bootowalo :)

> 5. mi działa ;-)

Mi rowniez :)

> 6. pozdrawiam, abram