bluez + headset + alsa + skype- Howto

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Nie, 28 Maj 2006, 19:27:31 CEST

Dnia 28-05-2006, nie o godzinie 16:39 +0200, Artur Flinta napisał(a):
> Pozwolę sobie powrócić do starego wątka, bo akurat mam chwilkę czasu.

> I tu się zaczyna pierwszy problem, wydaję polecenie, wykonuje się w
> ułamku seknudy i nic się nie dzieje. Nie bardzo wiem jak sparować
> urządzenia.

robisz to co nizej a potem włączasz słuchawke w tryb parowania i łaczysz
sie z nią (pamietaj aby wpisac poprawny PIN ponizej taki jaki podany
jest do twojej słuchawki /urządzenia (przydałby sie w to miejsce skrypt
pytajacy o pin ale to TODO )

http://www.think-future.de/wiki/index.php?title=Bluetooth#Headset

w skrócie:
[adi w wolvverine SPECS]$ cat /etc/bluetooth/pinhelper
#!/bin/bash
echo "PIN:0000"

[adi w wolvverine SPECS]$ cat /etc/bluetooth/hcid.conf | grep -v ^# | grep
-v ^$
options {
        autoinit yes;
        security auto;
        pairing multi;
        pin_helper /etc/bluetooth/pinhelper; <--- tutaj wpisujesz nazwe
skryptu który ma sie pytac/przekazac PIN
}
device {
        name "BlueZ at %h (%d)";
        class 0x100100;
        iscan enable;
        pscan enable;
        lm accept;
        lp rswitch,hold,sniff,park;
        #auth enable;
        #encrypt enable;
}

[adi w wolvverine SPECS]$ cat /etc/bluetooth/rfcomm.conf  | grep -v ^# |
grep -v ^$
#tutaj wpisz swoje urządzenia BT: telefony, słuchawki, drukarki itd
rfcomm0 {
        # Automatically bind the device at startup
        bind yes;
        # Bluetooth address of the device
        device xx:xx:xx:xx:xx:xx;
        # RFCOMM channel for the connection
        channel 1;
        # Description of the connection
        comment "Motorola H500 Bluetooth Headset";
}
rfcomm1 {
        bind yes;
        device tu:po:da:j_:MA:C_    <-----------------------
        channel 1;
        comment "twoja nazwa urządzenia"; <---------------------------
}
itd.

nastepnie:
ustawiasz słuchawke na tryb parowania i:

hcitool cc tu:ta:j_:wp:sz:MA:C_ (słuchawki)

--
Michał Panasiewicz - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl