OpenVPN i łączenie dwóch podsieci

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Wto, 30 Maj 2006, 11:42:30 CEST

Witam!
Mam problem z OpenVPN z ktorym juz nie umiem sobie poradzic.
Sytuacja nastepujaca:
Mam w domu serwer a za nim mala posciec.
W pracy mam serwer a za nim nieco wieksza podsiec (w podsieci takze Novell)
Oba serwery na PLD AC.

Zainstalowalem OpenVPN na serwerze w pracy. Metoda uwierzyteoniania to
osobne klucze dla kazdego usera laczacego sie.
W praktyce wyglada to tak. Wygenerowalem sobie klucz jako dla usera, sa
wszystkie odpowiednio poumieszczane na serwrze i u mnie na stacji w domu
w LANie. Wszystko (tak mi sie wydaje) robie wg wskazowek na openvpn.net.

Polaczenie sie nawiazuje. Moge np przegladac strony www z serwera w
pracy z adresu http://10.0.0.1 moge tez pingowac kazda maszyne w sieci
lokalnej w pracy np. ping 10.0.0.61.
W ustawieniu tunelu mam tak aby caly ruch na zewnatrz do internetu szedl
przez maszyne serwer w pracy i tamtedy wracal. I tu klops. Caly ruch do
LANa w pracy wlacznie wydaje sie chodzic, ale juz na zewnatrz nie.

Jesli bylyby potrzebne jakies kawalki loga prosze napisac.
Moze ktos bedzie wiedzial jakie haslo mi rzucic zebym po nim szukal bo
juz nie mam pomyslow.

Na pewno na firewallu odblokowany port 1194. Forwarding wlaczony.
Serwer OpenVPN stoi na bramie/serwerze w firmie, wiec sytuacja prostrsza
niz by byl na jakiejs maszynie w LANie.

Z gory dziekuje za pomoc.

pszemaz