OpenVPN i łączenie dwóch podsieci

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Wto, 30 Maj 2006, 19:43:55 CEST

> iptables -t nat -A POSTROUTING -p all -s 10.0.0.0/8  -d \! 10.0.0.0/8 -j MASQUERADE
>
> Nie będzie maskaradować jak chodzisz po sieci firmowej.

Witam!
Hmm, cos nie za bardzo nadal.
Generalnie na maszynie za NATem firmy mam postawiony serwer VNC (nieraz
potrzebuje cos zrobic zdalnie na maszynie, wiec to rozwiazanie jest w
miare ok, ale wolalbym tego VPNa). Na serwerze w firmie oczywiscie
przekierowanie portu na maszyne z VNC w LANie.

Teraz jak odpale OpenVPN u mnie w domu, to po staremu wchodzac na zewn.
IP z klienta VNC przekierowuje mnie na maszyne w LANie i mam monit o
haslo logowanie sie do serwera VNC w LANie firmy. Ale jak juz wpisze
bezposrednio IP wewnetrzne maszyny w LANie z VNC serwerem to sie nie
zglasza :( Nadal takze nie moge zapingowac maszyny w LANie firmy z domu.
Prosze o pomoc.. Dziekuje!

pszemaz