Wake On Lan - problemy - niedziała

susza001 susza001 w poczta.onet.pl
Śro, 1 Lis 2006, 12:32:58 CET

Mam komputer z płytą główną DFI Lanpartu ut . Sieciówka zintegrowana
W biosie ustawione WOL Enable oraz opcja sieciówki na PIN STRAP
Próbuje obudzić kompa z serwera wpiętego do sieci lokalnej oczywiście z PLD
używam programów wol oraz wakelan.
Męczę sie z tym już od dłuższego czasu bez skutku.
Wyczytałęm na pld-forum iż potrzebny jest ethtool więc:
Settings for eth0:
        Supported ports: [ MII ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 100Mb/s
        Duplex: Full
        Port: MII
        PHYAD: 1
        Transceiver: external
        Auto-negotiation: on
        Supports Wake-on: g
        Wake-on: d
        Link detected: yes

po ustawieniu ethtool -s eth0 wol g:
Supports Wake-on: g
        Wake-on: g
        Link detected: yes

niestety tych ustawień nie zapamiętuje po restarcie.

Ktoś wie co tu można jeszcze wymyśleć ?
Interesuje mnie też to iż cokolwiek ustawie w biosie czy PIN STRAP czy
MII lub RGMII to i tak ethtool pokazuje MII ale ciekawostka
jak ustawie MII w biosie sieciówka nie chce pobrać ustawień z DHCP i w
ogóle nie działa sieć
moduł sieciówki
forcedeth              19488  0
kernel z AC 2.6.14.7-5 budowany dla Athlona aczkolwiek
uname -a
Linux pldmachine 2.6.14.7-5 #1 Fri Mar 17 14:01:59 UTC 2006 i686
AMD_Hammer_Family_processor_-_Model_Unknown unknown PLD Linux
switch :
zwykły za 60 PLN ale działa bezbłędnie od 6 miesięcy

Zależy mnie aby to uruchomić gdyz jest to komp z podsieci na którym mam
wszystkei dane na którego są poprzekierowywane porty który nei zawsze
musi być non stop włączony ( oszczędność prądu )