Dostęp do serwisu za NAT-em z sieci lokalnej

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Pon, 6 Lis 2006, 19:22:18 CET

Dnia poniedziałek, 6 listopada 2006 15:21, Piotr Pawełek napisał:

> Jakoś nie mogę wykombinować jak to obejść.
> iptablesy chcą tam IP, a ja mam tylko nazwę domenową.
> Wiem, że można by cronem co jakiś czas badać aktualne IP
> i zapodać go do regułki, ale to jakoś mało naturalne.
>
> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Ja osobiście bym zrobił troszeczkę inaczej... postawił jakiś lokalny proxy dns
(np. pdnsd) i w nim na stałe przypisał że xxx.no-ip.org ma adres 10.1.1.50.
Oczywiście użytkownikom sieci LAN bym ustawił DNS właśnie na moją maszynę...
W sumie jeden ruch ręki jak się korzysta z DHCP.

Ale nie wiem czy takie rozwiązanie jest do zaakceptowania akurat w Twoim
przypadku.

--
Pozdrawiam,
Paweł