[AC/ready] Problemy z KDE po upgrade do 3.5.5-1 - ROZWIĄZANIE

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 6 Lis 2006, 23:59:21 CET

Dnia sobota, 4 listopada 2006 17:16, Łukasz Maśko napisał:
[...]
> Czy ktoś mógłby potwierdzić/zdementować, ewentualnie może ktoś ma
> koncepcję, co mam do poprawki. Podejrzewam, że to wina jakichś starych
> ustawień w konfiguracji, ale nie mam najmniejszego zamiaru wywalać
> katalogu .kde i ustawiać wszystkiego od zera.

W końcu wyrzeźbiłem rozwiązanie.

Winna jest domyślna (wkompilowana w niego) konfiguracja (chyba) arts-a,
która nie korzysta ze zmiennej środowiskowej TMP zawierającej ścieżkę do
katalogu tymczasowego usera. U mnie TMP było ustawione na ~/tmp. Efekt był
taki, że:

1. artsd na siłę korzystał z katalogu /tmp/ksocket-ed i na siłę zmieniał
link ~/.kde/socket-laptok coby pokazywał na ten katalog.
2. KDE używa zmiennej TMP, więc - dla odmiany - ciągle przestawiał ten link
na /home/users/ed/tmp/ksocket-ed (za pomocą lnusertemp).

W zależności od tego, kto ostatni zmienił ten katalog, podsystem dźwięku się
uruchamiał albo nie. Dodatkowo, jeśli się nie uruchamiał, knotify zapisywał
w pliku ~/.kde/share/config/knotifyrc klucz KNotify Init=false i przy
następnym starcie nawet nie próbował wystartować. Efekt łatwy do
przewidzenia.

Pomogło ustawienie zmiennej TMP w skryptach konfiguracyjnych na /tmp. Teraz
obaj winowajcy korzystają z /tmp/ksocket-ed i już się nie biją, który ma
rację.