Dostęp do serwisu za NAT-em z sieci lokalnej

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Śro, 8 Lis 2006, 09:29:16 CET

Marek Guevara Braun wrote:

> Zwróć uwagę, że jeśli będziesz przekierowywał  ruch z LANu skierowany na
> xxx.no-ip.org:80 na 10.1.1.50 (reguła DNAT) to maszyna ta dostanie
> pakiet z adresem źródłowym w tym samym segmencie sieciowym - czyli ruch
> powrotny nie pójdzie via router tylko bezpośrednio. Czyli wymieniona
> niżej reguła SNAT nie będzie miała okazji zadziałać, a komputer z sieci
> LAN dostanie pakiet powrotny z adresu 10.1.1.50.

Właśnie doczytałem że chcesz maskować ruch z LAN do WWW czyli
zastosowanie ma:

> jeśli natomiast ta reguła miała maskować ruch z LAN w kierunku serwera
> WWW to po pierwsze możesz olać -d, a po drugie nie specyfikować portu
> (bo wtedy cały ruch z LANu będzie widziany przez serwer WWW jako
> pochodzący z portu 80 routera).

Żeby zabezpieczyć się przed spryciarzami, którzy ustawią sobie routing
do innych maszyn z LAN via router, dodaj filtrowanie ruchu LAN <-> WWW
w łańcuchu FORWARD.