Serwer WWW, tworzenie uzytkownikow....

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Czw, 9 Lis 2006, 20:00:15 CET

Witam,

Od razu powiem że sam nie wiem co chcę zrobić, i o co dokładnie zapytać, ale
to zrobię... :-)

Chodzi o to że męczę się z serwerem WWW i virtualnymi hostami. Potrzebuję
każdemu vhostowi (suexec) założyć użytkownika i grupę. Nie chcę by mi się
UID/GID pomieszał, bo ogólnie konta użytkowników (administratorów itp.)
trzymam w MySQL i korzystam z libnss-mysql (czy jak mu tam). Jako że
korzystam z pwdutils to użytkownicy mają UID zaczynający się od 1000.

Ale jak zakładać użytkowników którzy mają służyć tylko dla serwera WWW. Z tego
co wiem to chyba powinien mieć powłokę ustawioną na /bin/false, ale co do
reszty to nie mam pojęcia. Nie wiem czy mam ręcznie kombinować w /etc/passwd
i /etc/group i dodawać użytkowników, czy wykorzystywać useradd.

--
Pozdrawiam,
Paweł