ustawienia czcionek i mapy klawiatury ale tylko do jednnej konsoli np tty2

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Śro, 22 Lis 2006, 08:47:21 CET

On Mon, Nov 20, 2006 at 07:21:45PM +0100, Rafał Szopiński wrote:
> Witam mam pytanie jak ustawić dana czcionke mape klawiatury alt tylko
> dla jednej wybranej konsoli
> na innych powinno być standartowo
> mam coś takiego w rc.local:
>
> INITTY=/dev/tty[2]
> for tty in $INITTY; do /usr/bin/setleds -D +num < $tty; done
> i to jest git bo włącza mi klawiature numeryczną tylko dla tty2 a dalej:
>
> loadkeys pl2 >/dev/null 2>&1
> loadkeys moja_mapa >/dev/null 2>&1
> setfont -m trivial moja_czcionka >/dev/null 2>&1
> ustawia mi na wszystkich konsolach i kiszka :)
>
> napewno banał ale jakoś nie moge dojsc do tego
Banał polega na operowaniu przy /dev/console.
Wyżej  wymienione pliki "kombinują" przy tym urządzenou które
jest jakoby wspólne dla konsol wirtualnych które masz na tty1 i tak
dalej.

Tak czy siak nie ustawisz dla każdej tty(1,2,3...) czegoś innego
bo ustawiasz to na /dev/console.

Więc albo przerobisz coś co daje /dev/console czyli pewnie jajko
zeby dawało tego więcej i programy typy loadkeys itd (pakiet  kbd) albo
oskryptujesz na okoliczność interakcji usera, jak se coś wcisnie to ma
to a jak coś innego to ma coś innego.

Ot i wsio, proponuję również zajrzeć do 'man loadkeys' i na dole jest
paragraf OSTRZEŻENIE ;-)

no,
pozdrawiam Łącko ;-)

ps: PLD ;-) zlot w łącku i śliwowica ;-)

--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba