PLD na raid

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Nie, 26 Lis 2006, 22:58:57 CET

On Sunday 26 November 2006 22:29, Adam Gapiński wrote:
> Eee, SATA nie próbowałem tak traktować, ale IDE i owszem. Działało dalej.

> A po podłączeniu dysku "automagicznie" wpinał go w macierz?

jak już jesteśmy przy temacie. sata jak (każdy) wie jest hotswap. przynajmniej
w teorii. moja jest w każdym razie. od 2.6.18 zmiany w libata pozwalają na
przekazywanie info o wyjęciu/włożeniu hdd do systemu.

nawet to działa. testowałem wyciągając on line hdd - w demsgu grzecznie się
pokazywało że sata zniknęła. info posłane do góry. mdadm wyrzuca dysk z
macierzy. wszystko działa bez zająknięcia, bez opóźnień, a drugi dysk jakby
nie istniał - nie ma żadnych timeoutów ani nic.

sytuacja zaczyna się komplikować w momencie ponowncego wpięcia dysku do
systemu. libata męczy się trochę bo widzi że dysk został włożony
ale "controler is slow to respond", nie mniej po jakiś 2 minutach się
stabilizuje i stwierdza że kanał jest up i dysk jest wpięty.

i tu moje pytanie - jak się dostać do takiego dysku. bo go nie ma. w demsgu
jest podane że wpięty (sprzętwo, bez podania urządzenia); ale nie wisi pod
żadnych urządzeniem (sprawdzane na dev i na udev).

próba fdisk -l /dev/sdb (czyli tam gdzie był wcześniej) zwraca pustkę, jak
gdyby tam nic nie było.

dysk pojawia się dopiero po restarcie sprzętu. nie mniej bezproblemowo, bez
błędów i bez strat danych.

także: czy ktoś potrafi taki doczepiony dysk pokazać w systemie on-line?

m.

--
Marcin Kurzyna, CrystalPoint Software
     -- www.crystalpoint.pl --