problemy z Samba 3.0.23c-3 - pomocy

Sławek Owoc slawek w ignatianum.edu.pl
Pon, 27 Lis 2006, 09:36:55 CET

Witam

Nie moge poradzic sobie z dziwnym problemem.
Mam na sambie udostepnione zasoby na ktore m.inn. zrzucam backupy.
Jadro 2.6.11.5-3, Samba-3.0.23c-3 - czyli najnowsza jaka widzi Poldek.
Nie mam na tym komputerze zadnego firewalla, zmienilem juz karte
sieciowa ...

Problem zazwyczaj jest z duzymi plikami (kilkadziesiac MB) i to
zarowno przy zapisie jak i odczycie. Wykluczam uszkodzenie dysku
twardego). Problem objawia sie kilkudziesieciosekundowym okresem
oczekiwania na plik do skopiowania (Kopiuje z Samby na Windowsa), po
czym zamiast kopiowania pojawia sie komunikat o braku dostepu do
pliku. Zwiekszenie log level do 5 powoduje wyraznie mniejsze transfery
(ok 6MB/s gdy przy log level 2 mialem ok 8MB/s) ale o dziwo kopiuje bez zadnych bledow dane. DMA dla dysku IDE jest wlaczone.
Top pokazuje load average: 0.41, 0.26, 0.14 podczas kopiowania wiec to
chyba nie jest problem wydajnosci komputera.

Problemy oczywiscie nie sa powtarzalne caly czas, po prostu raz na
jakis czas sie to zdaza zarowno przy kopiowaniu na sambe jak i z samby.

Poradzcie prosze co robic dalej? jak to zdiagnozowac i naprawic?
Wszystko zaczelo sie po tym jak padl mi dysk i zachcialo mi sie
upgardu jadra i samby kilka tygodni temu :( - wczesniej dzialalo bez
zarzutu.

moj samba.conf
#======================= Global Settings =====================================
[global]
   workgroup = ignatianum
   server string = Serwer plikow
   netbios name = Arkadia
   log file = /var/log/samba/log.%I
   max log size = 50
   security = share
   display charset = ISO8859-2
   unix charset = ISO8859-2
   dos charset = 852
   guest account = nobody
   map to guest = Bad User
   # buforowanie katalogche = yes
   getwd cache = yes
   #buforowanie zapisu plikow
   write cache size = 65536
   dead time = 15
   keep alive = 15
   max open files = 500
   domain master = no
   local master = no
   preferred master = no
   time server = True
   load printers = No
   preserve case = Yes
#   null password = yes
    debuglevel = 2
    log level = 2

  password level = 3
  username level = 3

  encrypt passwords = yes
  smb passwd file = /etc/smbpasswd

  passwd program = /usr/bin/passwd %u
  passwd chat = *New*UNIX*password* %n\n *ReType*new*UNIX*password* %n\n *passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*

  username map = /etc/samba/smbusers
  socket options = TCP_NODELAY

bind interfaces only = yes
interfaces = 192.168.1.119/32

   dns proxy = no

   use sendfile = no

#============================ Share Definitions ==============================
[install]
comment = "instalki"
path = /media/dane/install
guest only = yes
writable = yes
vfs objects = recycle
recycle:repository = .KOSZ
recycle:keeptree = True
recycle:versions = True
recycle:touch = True
recycle:exclude = *.tmp|*.o|*.obj|~$*|*.ba0
recycle:exclude_dir = /tmp|/temp|/cache
recycle:maxsize = 10000000

[backup]
comment = "kopie1"