Subversion i automagiczne auktualnienia

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Czw, 30 Lis 2006, 11:17:03 CET

Witam,

Postawiłem sobie serwer Subversion by trzymać w nim konfigurację nagiosa.
Zrobiłem tak, że jak wykonam commit to pliki są automatycznie kopiowane do
serwera Nagios z użyciem rsync.

Mój post-commit wygląda tak:
[root w hama hooks]# more post-commit
#!/bin/sh

sudo /home/services/subversion/nagios-update.sh

a nagios-update.sh
[root w hama hooks]# more /home/services/subversion/nagios-update.sh
#!/bin/bash
czas=$(date +'%Y-%m-%d');
katalog=/tmp/$czas
mkdir $katalog
cd $katalog
/usr/bin/svn --username nagios --password haselko co
http://127.0.0.1/svn/nagios/ $katalog
# zmiana uprawnien
find $katalog -type f | xargs chmod 640
find $katalog -type d | xargs chmod 750
chown -R 0.72 $katalog
chown 0.147 $katalog
chown 0.147 $katalog/nagios.cfg
rsync -e ssh -avzp --delete --exclude .svn $katalog/ 172.16.16.39:/etc/nagios/
rm -rf $katalog

Wiem że nie wygląda to ładnie, ale ważne jest że działa i jest to szczyt moich
umiejętności programowania.. ;)

No ale...
Czy ktoś używa czegoś podobnego? Myślałem nad jakąś strukturą katalogów,
dorzucić /trunk /branches /tags

Tylko i tak nie wiem jak by to miało funkcjonować, czy pracować na trunk i
potem jak już będę pewien że jest OK, to "tagować" i dopiero stamtąd by się
skrypt miał odpalić i przekopiować do serwera Nagios. Tylko że w takim
wypadku już nie wiem jak napisać skrypt który by zrobił to tak jak bym
chciał.

Macie jakieś pomysły? Doświadczenia?

--
Pozdrawiam,