soft-raid + xen0

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w art4u.pl
Śro, 11 Paź 2006, 13:36:42 CEST

Wczoraj postawiłem sobie PLD na soft raidzie włącznie z rootfs'em bez
większych problemów, dziś dorzuciłem do tego kernel z brancha LINUX_2_6_16
z --with xen0 i --with pae no i zaczeło się. Dodam że z grubem nie umiałem
dać sobie rady więc użyłem lilo+mbootpack. Wszystko ładnie się już bootuje
i dochodzi do momentu:

+mdassemble
md: md1 stopped.
md: bind<hdc5>
md: bind<hda5>
raid1: raid set md1 active with 2 out of 2 mirrors
mdadm: /dev/md1 has been started with 2 drives.
+ set +x
VFS: Cannot open root device "<NULL>" or unknown-block(0,0)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on \
unknown-block(0,0)

Jak widać raid wstaje poprawnie, natomiast xen0 nie dostaje z xen
poprawnej opcji root bo oczywiście w lilo jest:
image=/boot/xen-vmlinuz
         root=/dev/md1
         label=xen

wg. różnych przepisów grub to łyka np. tak:
title        Xen
root        (hd0,0)
kernel        /xen.gz dom0_mem=65536
module        /vmlinuz-2.6-xen0 root=/dev/hda6 ro console=tty0

Jak widać module ma w append dodatkowy parametr root, i teraz meritum:
Czy da się przekonać lilo+mbootpack do przekazania root do xen0, albo
inaczej jak po PLD'owemu zrobić gruba do soft-raida?

--
Grzegorz 'dzikus' Sterniczuk  grzegorz w tyski.pl