mailman, jak to odpalić ?

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Sob, 14 Paź 2006, 16:16:41 CEST

On Fri, Oct 06, 2006 at 10:55:02PM +0200, crazy w noshit.pl wrote:

> Witam,
> zna ktoś może url do instrukcji instalacji pod PLD i postfixem tego
> czegos, albo może się ktoś potrudzić o napisanie takowej ?
> Powoli mnie trafia...
> żeby odpalić poprawnie bez błędów muszę tykać konfiguracje postfixa na
> tyle mocno, że przestaje mi się to podobać...
>
> (zmiana grupy, relaying itd)

eeee ;-)

instalujesz z rpm'a

jak postfix, gdzie przy pomocy aliases masz aliasy dla kont
(nie mówię tutaj o virtalkach, bo tego nie robiłem) to
najprościej:
1. mkdir /gdziestam/mailman-aliases
2. to co po zrobieniu "/usr/lib/mailman/bin/newlist" wypluje ci listę
aliasów dodania, dodajesz to do pliku
/gdziestam/mailman-aliases/aliasy-mailman (np)
3. chown mailman:cośtam /gdziestam/mailman-aliases/aliasy-mailman
4. wpisac w main.cf na wzór
	hash:/e/m/aliases,
	hash://gdziestam/mailman-aliases/aliasy-mailman
5. newaliases

łala ;-) teraz jeżeli postfix dostanie maila na listę to
dzięki temu że /gdziestam/mailman-aliases/aliasy-mailman i db jest
własnością usera mailman to mailman zadziała ci dużo poprawniej, bo te
komendy zostaną wykonane przez odpowiedniego usera ;-) a nie np nobody
;) czy jakoś tak

6. jeszcze mailman ma taki plik  mm_cfg.py, wydobędziesz go sobie z
listy ;) i tam się ustawia jakies parametry, których nie chce mi się
opisać bo są tam opisane ;-)

no,
powodzenia

m.a.
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba