hal - pmount - ivman... kłopot�

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pon, 4 Wrz 2006, 20:18:22 CEST

Dnia poniedziałek, 4 września 2006 19:54, Dariusz Włodarczyk napisał:

> Wywal ivman jeśli używasz KDE w wersji > 3.5.4 ponieważ rzeczone KDE
> potrafi się samo z hal-em i pmountem dogadywać :)
A co jeśli z tego czy innego powodu nie zaloguje się do kde bo np. potrzebuje
tylko coś na konsoli tekstowej zrobić? Albo zamiast kde odpale sobie terminal
albo jakiś light wm? Wtedy lipa z automount'owania (którego de facto nie
udało mi się nawet w kde uzyskać). Co to windows? Konsola tekstowa już be?

Potrzebny tu jest jakiś daemon jak ivman który będzie bez względu na to w
jakim środowisku pracuje automatycznie reagował na zdarzenia i np. montował
płytkę po włożeniu czy odmontowywał (obecnie niestety tylko po prostu
odblokowuje tacke) po naciśnięciu eject w cdrom'ie.

Poza tym spróbuj sobie odpalić w takiej konfiguracji dwie sesje kde dla dwóch
userów. Zamontuj na jednej usbdisk a na drugiej spróbuj na nim zapisać albo
go po prostu odmontować. Nie dasz rady bo właścicielem będzie użytkownik
który zamontował to urządzenie -> `man pmount`,. Ok takie ustawienie jest w
wielu sytuacjach dobre ale w jeszcze większej ilości jest potrzeba aby
wszyscy user'zy mogli.  Ja nie znalazłem takiej opcji.
--
Pozdrawiam, Kamil