hal - pmount - ivman... kłopot?

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Wto, 5 Wrz 2006, 21:10:05 CEST

Dnia wtorek, 5 września 2006 20:28, Piotr Wawrzyniak napisał:
> Tia, wystarczy zrobić jeszcze parę innych rzeczy i też się nie odmontuje
> (choćby wejście do tego katalogu na jakiejś innej konsoli przez jakiegoś
> innego usera).

No chyba wyraźnie to BeCe wyjaśnił?:

Nikt tu nie mówi o umyślnym blokowaniu napędu. Poza tym oboje się mylicie.
Otwarte okno konqueror'a z np. media:/hdc nie zajmuje zasobu więc można
odmontować.

> Myślałem że rozmawiamy o ludziach którzy mają problemy z
> mount, a tacy z reguły niebardzo będą wiedzieć jak przełączyć na drugą
> sesję.
Mówimy o sesji X? Przez KDE? To przecież się klika. To pojmie nawet dziecko.

Ale to nie jest ważne. Faktycznie jeśli ktoś umyślnie zajmie urządzenie to
inna sprawa. Ale gdyby każdy miał prawo odmontować zasób to byłby stumilowy
krok naprzód i wydaje mi się, że ostateczny. Dalej pójść się już nie da.
Można co najwyżej pisać programy tak jak to okno konqueror'a aby sobie
wylistowały co miały wylistować i odblokowywały zasób choć wiadomo, że jak
ktoś puści film z płytki to nie zostanie zwolniony zasób aż do końca filmu.

Mi się udało właśnie uzyskać prowizorkę. Że tak powiem totalnie to jest nie
tak jak trzeba ale od strony klikacza narazie działa idealnie. Liczę, że z
czasem wszystko ulegnie poprawie.
 > rpm -q hal pmount ivman kdebase-core
hal-0.5.5.1-4
pmount-0.9.11-2
ivman-0.6.12-1 (zbudowany z usunietymi linijkami ze źródla wykonującymi `echo
0 > /proc/sys/dev/cdrom/lock`)

kde 3.5.4-1
--
Pozdrawiam, Kamil