Kamera internetowa + monitoring

Rafał Gruszczyński pld w gizmonet.neostrada.pl
Czw, 7 Wrz 2006, 00:54:18 CEST

Dnia pon września 4 2006 21:20, Adam Gapiński napisał:
> Osóbka znana jako Rafał Gruszczyński, wystukała:
>
> Tyle tylko, że te z którymi miałem do czynienia (czyli prawie wszystkie)
> mają tak paskudny soft, ze do podglądu obrazu tylko IE + activeX :(
> Wyjątek stanowił jeden, gdzie oprócz tandemu IE + aX można było go
> przestawić na javę wtedy obraz był w mozilli, ale za to działalo to
> znacznie wolniej...
No niestety firmy zajmujace sie produkcja urzadzen CCTV strasznie lubia M$ i
po za nim nie dostrzegaja systemow z rodziny unix.
Z drugiej strony Rejestrator CCTV nie sluzy do przekazywania ( jesli dobrze
zrozumialem powyzsza wypowiedz) obrazu na zywo, tylko sluzy do jego
rejestracji. Jesli chcemy miec na monitorze podglad kamer na zywo, to mozna
zastosowac rozgaleznik aktywny (zbedne jesli mamy rejestrator z "przelotem"),
do tego np multiplexer (jesli duzo kamer co da nam np na 1 kanale obraz z 4
kamer) i obraz wpiac w siec TV poprzez modulator lub podlaczyc do
monitora/karty TV itp.

Na pocieszenie dodam ze program motion, ktory od ver. bodajrze 3.1.x lub
napewno 3.2.x (wczesniej kozystal tez z apletu javy) posiada wbudowany serwer
streemengu obrazu z kamer, ktory nie jest obslugiwany przez IE oraz opere od
wersji 9.x (moze w operze da sie to jakos w opcjach uaktywnic, ale jeszcze
nie szukalem).

Rafał Gruszczyński