nss_mysql czy komus to dziala?

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Wto, 12 Wrz 2006, 15:21:00 CEST

On Tue, Sep 12, 2006 at 12:09:12PM +0200, Paweł Kośka wrote:
> Witam,
>
> Chciałem sobie zrobić konta użytkowników w bazie MySQL, chciałem skorzystać z
> nss_mysql, który wydaje się że do tego służy.
>
> w /etc/nsswitch.conf mam:
> passwd:         files mysql
> shadow:         files mysql
> group:          files mysql
>
> I jeszcze nss-mysql-root.conf i nss-mysql.conf skonfigurowane zgodnie z opisem
> na stronie.
> No i to prawie działa, znaczy się zapytania do bazy są, ale i tak nie może się
> żaden użytkownik zalogować. Domyślam się jeszcze że trzeba coś z PAM
> [...]

Według mnie nic pam tu nie ma wspólnego, zła konfiguracja nss_mysql i
już.

Pokaż co masz w nss-mysql.conf oraz nss-mysql-root.conf.

Teoretycznie nss-*root jest tylk z rw dla usera root,
nss-mysql już reszta musi mieć prawo czytać.

Jak zachodzi dowolny proces logowania to najpierw odpala się program z
"root" czyli czyta sobie z  nss-mysql-root.conf i takie tam.
Potem przełanczasz się na usera, więc jako user spróbuj wykonać
query określone w nss-mysql.conf.

btw mam testową instalację z nss_pgsql i nic tam nie trzeba mnieszać w
pam, a działać powinno to według schematu, najpierw sprawdza czy jest
login określony w files, a potem w czymś_innym

pozdr,

m.a.
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba