raid1, mdadm, rescue

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Śro, 13 Wrz 2006, 17:56:44 CEST

Witam,

mam za zadanie przeinstalowac stary system postawiony na CzerwonymKapturku
(Red Hat Linux release 7.3 (Valhalla)  ) z kernelem 2.4.18-3smp.
Lezy on na jednym dysku IDE ( partycja / ) oraz na czterech scsi w
raidzie 1.

Problem mam nastepujacy, ze po uruchomieniu RescueCD
(wersja nie ostatnia, tylko przedostatnia, bodaj 2006-06-18)
system widzi dyski scsi, natomiast uparcie nie chce zobaczyc raida.
W RH zaladowany jest modul raid1 i /proc/mdstat pokazuje:

Personalities : [raid1]
read_ahead 1024 sectors
md3 : active raid1 sdd2[1] sdc2[0]
      20474752 blocks [2/2] [UU]

md2 : active raid1 sdb2[1] sda2[0]
      20474752 blocks [2/2] [UU]

md1 : active raid1 sdd1[1] sdc1[0]
      15366016 blocks [2/2] [UU]

md0 : active raid1 sdb1[1] sda1[0]
      15366016 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>

Jednak w rescue, po zaladowaniu tego samego modulu, jak i innych:
  md, dm-mod i pare innych okolicznych probowalem,
plik ten uparcie milczy (z pamieci klepie) dwoma linijkami:
Personalities : [raid1]
unused devices: <none>

Polecenie, odpalane na Rescue,
mdadm --detail --scan
zupelnie nic nie wyswietla.
Co ciekawe, na postawionym w chroocie AC pokazuje wszystko.

Patrzylem w rc.skryptach: na RH uruchamia sie to za pomoca raidstart.
W skryptach AC raidstart tez wystepuje, ale o ile mi wiadomo,
preferowane jest mdadm.

Nie za bardzo moge eksperymentowac na zyjacej maszynie, gdyz nadal jest
uzywana,
a do raida podchodze drugi raz, zatem nie mam jeszcze wiele
doswiadczenia....
Jakies sugestie? Cos jeszcze szklanej kuli?

--
Lukasz