Serwer VPN

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Sob, 16 Wrz 2006, 11:01:13 CEST

Dnia sobota, 16 września 2006 10:33, Marteen napisał:
> Witam
>
> W najblizszym czasie musze dorobic na routerku do internetu serwer VPN.
> Jakie rozwiazanie wybrac?? Jak jest z bezpieczenstwem?? Jaki kernel musi
> byc w linuxie - 2.4 wystarczy (2.6. nie dziala mi poprawnie na sprzecie
> ktory posiadam - problemy z dyskami SATA i ATA).

Pewnie zależy do czego potrzebny jest ten VPN, ale Ja z powodzeniem korzystam
z OpenVPN i mam klientów z Windows, Linuksem i chyba jeden z jakimś BSD. Nie
licząc drobnych problemów z użytkownikami Windows i problemami z
uruchomieniem tego tunelu, to nie miałem większych kłopotów.

Co do ludzi z Windows, to teraz w większości używają tego GUI z
http://openvpn.se/ i jakoś radzą sobie z włączeniem, wyłączeniem tuneli.

--
Pozdrawiam,
Paweł