Serwer czasu na PLD

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Nie, 17 Wrz 2006, 00:31:38 CEST

Dnia niedziela, 17 września 2006 00:19, Marteen napisał:
> Witam
>
> Jak skonfigurowac NTPD, zeby PLD robilo za serwer czasu dla sieci lokalnej
> (komputery z windowsami)

Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie, ale mogę się podzielić moim ntp.conf

# server ntp1 prefer
server ntp1
server ntp2
server ntp3

peer 127.127.1.0
fudge 127.127.1.0 stratum 10

broadcastdelay 0.008

restrict default ignore
restrict 127.0.0.1
restrict 192.168.0.0 mask 255.255.0.0

authenticate no

Nie wiem o co w tym wszystkim chodzi, ze 2 lata temu w ntp gmerałem i taki
config z tego wyszedł. Teraz nie mieszam, bo wydaje się że on działa :)

A jak z tego synchronizować Windows nie mam pojęcia.

Ps. Jeśli to nie działa poprawnie, to może spróbować z openntpd? On wydaje się
że ma prostszą konfiguracje. Może nie jest taki dokładny jak ntpd, ale to
zależy kto czeog porzebuje. Przecież to nie rozjeżdża się w minutach, tylko w
jakiś ułamkach sekund ;-)

--
Pozdrawiam,
Paweł