VMware-workstation nie działa

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pią, 22 Wrz 2006, 20:20:35 CEST

Ostatnio pisałem jak odpalić najnowszą wersję na amd64 więc jeszcze raz małe
howto (wersja dla i686)

Krótkie HOW-TO jak odpalić najnowszą wersje (5.5.2.29772) na AC na i686
1. Aby zbudować najnowszą wersje trzeba niestety pociągnąć źródła z oficjalnej
strony i wrzucić do rpm/SOURCES
2. Budujemy VMware-workstation (paczki z programem i z modułami do jądra)
3. Instalujemy moduły do jądra: kernel-misc-vmmon i kernel-misc-vmnet
4. `modprobe vmnet; modprobe vmmon vmversion=15`
5. Instalujemy VMware-workstation oraz VMware-workstation-networking. Będą się
te pakiety burzyć o biblioteki libsexy i libsexymm nawet jeśli je już
zainstalujemy. Po zainstalowaniu powyższych bibliotek trzeba po prostu
podlinkować odpowiednie biblioteki libsexy.so.2 -> libsexy.so.1 oraz
libsexymm.so.2 -> libsexymm.so.2 natomiasy VMware traktujemy opcją --nodeps
6. VMware-workstation jest źle zbudowany. Brakuje mu
pliku /usr/lib/vmware/share/EULA.txt Należy ten plik przegrać sobie ze źródeł
(można też go zwyczajnie stworzyć ale ze względów prawnych chyba się powinno
wybrać pierwszą metodę). Bez tego pliku vmware się nie uruchomi!! Zero
komunikatów, zero oznak życia! (jak znajdę czas to może zrobię łatkę;))
7. Odpalamy `/etc/rc.d/init.d/vmnet start`.
8. Uruchamiamy vmware

p.s:  Paczkę da się chyba zbudować z wewnętrznymi bibliotekami(opcja internal
libs?) ale nigdy tego nie testowałem. Raz faktycznie potrzebowałem jednej
biblioteki ale to jak tworzyłem TEAM (czy coś takiego i w sumie raz to
stworzyłem i więcej już nie:D) w vmware. Poza tym śmiga aż miło bez żadnych
dodatkowych bibliotek.

--
Pozdrawiam, Kamil