wav -> mp3

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Pon, 6 Sie 2007, 13:24:30 CEST

Mam dwa problemy związane z kompresją wav do mp3:

1. Mam wav'y które są stereofoniczne i potrzebuje skompresować je do mp3
tyle, że mono. Jakiego softu i jakich opcji powinienem użyć?

2. Ściągnąłem sobie z netu wava (kopia:
http://www.pfu.pl/~grzes/bark.wav) i postanowiłem go skompresować do
mp3. Zacząłem od bladeenc, kŧóry powiedział mi:

ERROR: Sample 'bark.wav' is not in 32, 44.1 or 48 kHz!

Po czym wykonałem jakąś alpejską kombinację z transcode i jakoś udało mi
się to skompresować. Po przesłuchaniu okazało się jednak,że efekt to
jeden łoskot który ogóle nie przypomina szczekania
(http://www.pfu.pl/~grzes/bark.mp3). Wie ktoś jak to zrobić? Może chciaż
wiecie jak zminić częstotliwość samplowania na 44.1kHz? W tej chwili
jest 11025kHz.

Ponieważ generalnie nie zajmuje się multimediami prosił bym więc o
instrukcję step-by-step.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

--