Jaki kontroler sprzetowy RAID dla PLD

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Czw, 23 Sie 2007, 01:09:11 CEST

Dnia 21-08-2007, Wt o godzinie 13:42 +0200, Jacek Osiecki napisał(a):

> Zapis 5MB/s i odczyt 10MB/s to całkiem zacne wyniki - poprawić by to mógł
> jakiś solidny kontroler RAID ze sprzętowym cache...

Bardzo słabe - mirror na 2x250GB SATA:
----8<--------------------
# hdparm -tT /dev/md/0

/dev/md/0:
Timing cached reads:   1596 MB in  2.00 seconds = 798.42 MB/sec
Timing buffered disk reads:  176 MB in  3.01 seconds =  58.50 MB/sec
----8<--------------------
może to coś z siecią? hdparm co prawda nie specjalnie nadaje się do
testowania macierzy ale jakiś pomiar to jest.

Co do cache w kontrolerach to jest mocno przereklamowane. Kupujesz
kontroler z dużym cache tylko wtedy gdy RAM-u do maszyny nie możesz
dołożyć, w każdym innym wypadku dokupienie RAM-u da lepszy efekt
(o kosztach nie wspominając)

> O kontrolerach w cenie do 100zł (a podejrzewam że nawet do 500zł) zapomnij -
> to śmiech na sali, same problemy z uruchomieniem tego pod linuxem a
> wydajność taka że szkoda gadać... Zostań na softraid.

Dokładnie, poza tym softraid może ci się przebudowywać w trakcie pracy
systemu, a ZTCW to przy sprzętowych musisz czekać aż skończy operację
zanim będziesz mógł zbootować system. Trzeci argument za softraid to
lepsza możliwość kontroli i diagnostyki.

--
Paweł Kwiatkowski
email/jid: qwiat(AT)pld-linux(DOT)org